MarttiHaverinen

Äänestäjät kavahtakaa paljon mainostavia ehdokkaita

Suomalaisen demokratian vakavin uhka lienee edustajien / valtuutettujen sitoutuminen vaalirahoituksen kautta taustavoimiinsa. Mainostoimiston avulla kampanjansa virittäneet ehdokkaat eivät tule saamaan kokouspalkkioina niin paljon takaisin, kuin ovat varoja uhranneet. Lasku tulee kuitenkin vääjäämättä ja näissä tapauksissa hintalappu on usein väärin painottuneita päätöksiä. Mainossenttareiden iskulauseiden ympärille rakennettu lupausten serenadi ei tule toteutumaan.

Varsinkin nyt kunnallisvaaleissa paikallisia päätöksiä tekemään tarvitaan riippumattomia valtuutettuja, tekemään oikeita päätöksiä kuntalaisten hyväksi. Suomen Yrittäjät on kampanjoinut yrittäjäehdokkaiden puolesta, mutta kunnissa yrittäjiä motivoivat ehdokkuuteen oman bisneksen etu enemmän kuin talousosaamisen jakaminen kuntatasolla. https://

Ja lopuksi: Voihan tietenkin olla, että mainonta jollain tapaa hivelee ehdokkaan narsistista egoa, mutta tämäkään ei merkitse sitä, että henkilö olisi se soveliain mahdollinen.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

1Suosittele

Yksi käyttäjä suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelija

NäytäPiilota kommentit (3 kommenttia)

Käyttäjän MarttiHaverinen kuva
Martti Haverinen

SOME ja vaalikoneet antavat mahdollisuuden kampanjointiin pienelläkin rahalla ja kiitos siitä :)

Käyttäjän markok kuva
Marko Kivelä

Ehkä pikemminkin pitäisi varoa ehdokkaita jotka saavat merkittävää tukea kampanjointiinsa? Juuri se luo epäterveitäkin riippuvuuksia rahoittajan suuntaan. Tämän voi tarkistaa osoitteestaa: http://www.vaalirahoitus.fi/
ja niitä jotka eivät vaalirahoitusilmoitusta tee, lienee turha äänestää ;)

Käyttäjän nurmenmarkku kuva
Markku Nurmi

Espoolaisen Markon kommentiin voisi tokaista - 1970-luvun alun henkeä mukaillen - että kuulostaa suurten "cityjen" ongelmilta!

Toimituksen poiminnat